Baked falafel

Cizrnu bych mohla jíst stále a pořád, jako hummus, do salátů, na sladko v sušenkách a hlavně! Hlavně jako falafel! ❤ Nebudu tvrdit, že pečený v troubě je 100x lepší, než jeho smažená verze, protože tomu tak bohužel není. Každopádně i pečený falafel je hrozně moc dobrý a jestli se chtece vyvarovat zbytečnému smažení, tak jen do něj!

1


Ingredience:
260g cizrny (namočená,ale nevařená!)
1 hrnek nasekané červené cibule nebo šalotky
4 stroužky protřeného česneku
1-2 PL římského kmínu
sůl & pepř
římský kmín
chilli podle chuti
velká hrst nasekaného koriandru

2Postup:

Cizrnu si dopředu namočíme, ideální je na 2 dny. V průběhu ji proplachujeme a vyměňujeme vodu. Namáčíme kvůli lepší stravitelnosit a také přípravě, jelikož směs na falafel se mixuje z nevařené cizrny, tak aby to mixér zvládl. Každopádně, když nestíháte namáčet, tak můžete použít napříkl půl na půl syrové a uvařené cizrny. Falafel se nedělá výhradně z vařené cizrny (alespoň já ho tak nedělám), jelikož by se pak výsledná směs přílíš rozpadala.

Všechny ingredience si vložíme do mixéru a jednoduše umixujeme. 🙂 Směs můžete mít úplně do hladka nebo v ní nechat kousky cirzny, je to jen a jen na vás. Poté si takto připravenou směs necháme na 15-30 minut odpočinout v lednici. A konečně! Z vychalzené směsi tvarujeme malé placičky (lépe a rychleji se prosmaží) nebo kuličky  a buď to je můžete smažit v rozpálené pánvi, což nebudu kecat, je prostě nejlepší! 😀 Nebo můžete dát falafel na cca 30-40 minut do trouby na 220 stupňů. Zhruba po 20 minutách jej otočíme a necháme zezlátnou z obou stran.

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s